FAQ
-
Mi garantálja az intézmény folyamatos és törvényes működését?
Az intézmény tulajdonosa már csaknem egy évtizede működteti a Normafa Idősek Otthonát, melynek lakói maximálisan elégedettek a szolgáltatásokkal. Az intézmény működését szigorúan ellenőrzi a Területi Közigazgatási Hivatal Szociális Osztálya. Az intézmény lakói részéről felmerülő esetleges anyagi igények fedezete maga a Normafa Idősek Otthona Kft. ingatlanvagyona: a több milliárd forint értékű Normafa Otthon épülete. -
Mi a garancia arra, hogy a lakó élete végéig a beköltözéskor választott apartmanban lakhat?
Ezt a lakó és a Normafa Idősek Otthona Kft. között, a beköltözéskor megkötendő gondozási szerződés garantálja, melyben benne foglaltatik a kiválasztott apartman száma, melyet lakója élete végéig használhat. -
Mi történik akkor, ha az otthon lakója önellátásra teljesen képtelenné válik?
Ebben az esetben napi 24 órában gondoskodnak gyógyításáról, ápolásáról szakképzett orvosok és ápolók, természetesen saját apartmanjában. -
A havi térítési díj tartalmazza-e a gyógyszerellátást?
A havi térítési díjért csak az alapgyógyszereket biztosítjuk hatóanyag szerint csoportosítva, a szociális törvényben foglaltak szerint. -
Korlátozza-e valamilyen előírás a lakót szabad mozgásában?
Nem. Szabadon, minden megkötöttség nélkül élhetnek lakóink. Fizikai és szellemi aktivitásuk függvényében bármikor elhagyhatják az otthont, mindennapjaikat úgy tölthetik el, ahogyan azt korábban is tették, csak sokkal kényelmesebben és gondtalanul, hiszen a háztartással járó mindennapi gondok terheit mi levettük a válláról. -
Lehet-e néhány napot vagy akár több hetet is az intézményen kívül eltölteni?
Természetesen. Csak azt kérjük, hogy azt a házirendben előírtak szerint előre jelezze. Így elkerülhető, hogy lakónkért aggódva esetleg kerestessük őt. Ha pedig valaki hosszabb időt kíván távol tölteni, és nem veszi igénybe a szolgáltatásokat, akkor természetesen nem kell kifizetnie a teljes havi térítési díjat, csak annak arányos részét. -
Az intézményben működő színházi előadásokért kell-e fizetni?
Havonta egy színházi előadás ingyenes, ennek költségét a havi térítési díj tartalmazza. -
Családja, barátai meglátogathatják e lakóinkat?
Igen. Ön úgy élhet a Normafában, mint egy hotelben, bármikor fogadhat vendégeket, látogatókat saját apartmanjában. Fogadhatja vendégeit az étteremben (nagyobb családi, baráti összejövetel esetén a különteremben is), ahol a la carte étkezésre van lehetőség. -
Fogadhatnak-e lakóink hálóvendégeket?
Térítés ellenében, az erre a célra szolgáló vendégszobáinkban. Csak azt kérjük, időben jelezze, hogy hálóvendéget kíván fogadni. -
Háziállatot lehet-e tartani az otthonban.
Sajnos erre nincs mód. -
Miért nincs konyha az apartmanban?
A tűzvédelmi előírások miatt nincs konyha az apartmanokban. De nincs is rá szükség, mert lakóink teljes ellátásban részesülnek. Kávéfőző, teafőző, mikrohullámú sütő használata megengedett az apartmanokban. -
Biztosítják-e azt, hogy a lakók gyakorolhassák vallásukat?
Mindenkinek segítünk, hogy gyakorolhassa vallását. Biztosítjuk a vallási előírásoknak megfelelő étkezést is! -
Milyen dokumentumokra van szükség a beköltözéshez?
Mind a napi díjas szolgáltatás igénybevételéhez, mind a végleges beköltözéshez az alábbi dokumentumokra lesz szüksége:- tüdőszűrési lelet
- székletminta lelet (fertőzésmentesség igazolására)
- „Letölthető dokumentumok“ menüpont alatt található „Kérelem adatlap“, melyet a háziorvossal kell kitöltetni
- háziorvosi igazolás arról, hogy nincsen fertőző betegsége
-
Mennyi térítési díjat kell fizetni, van-e egyszeri „belépési díj“?
Az aktuális díjakról a „Kapcsolat“ menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén tud tájékozódni. -
Meg lehet az Otthont személyesen is tekinteni?
Mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy személyesen tekintse meg Intézményünket, mielőtt bármiféle döntést meghozna. Kérjük, a honlapon szereplő elérhetőségek valamelyikén szíveskedjen előzetesen időpontot egyeztetni!